Sawasdee kha!

Eindelijk, na een vertraging van 21 uur en een hotelovernachting in hotel IBIS (in de buurt van Schiphol) kunnen we gaan beginnen aan onze reis in Thailand. We zijn Bangkok (BKK) aangekomen.

Vertraging met Air Asia

Donderdagochtend zijn we aangekomen op Schiphol. We hebben toen direct mijn gewonnen cameraatje bij de Telegraaf reporter opgehaald, nadat we werden geïnterviewd voor de Telegraaf Reiskrant. Toen we naar de incheckbalie van onze vlucht liepen bleek dat wij een vertraging hadden van 21 uur, maar gelukkig werd er een hotel geregeld in Amsterdam. We hebben toen een dagje Amsterdam gedaan met het vooruitzicht op het terugvragen van ons geld.

Toen we de volgende dag eindelijk konden vliegen, hadden we natuurlijk nog meer vertraging (half uurtje) maar het goede nieuws was dat we een uur eerder aankwamen wegens “wind mee”. Ja, dat bestaat dus ook bij vliegtuigen.

Nieuwe vrienden

In Amsterdam hebben we een stelletje uit Leeuwarden ontmoet en we zijn met hen meegegaan naar een hun hostel waar ik toevallig in 2007 al eens had geslapen. Het hostel stond in de buurt van Khao San Rd (een plek die ik natuurlijk al kende van mijn reis in 2007). Omdat we nog geen kamer konden boeken zijn we om 4 uur s’nachts maar aan de bier gegaan. Tip: boek voor je eerste overnachting alvast een hotelletje :)

Om 7 uur in de ochtend kon het andere stel hun hotelkamer in en hebben wij daar onze spullen gedropt, zijn we onder de douche gesprongen en hebben we Bangkok alvast verkend.

Bangkok verkennen

We zijn onder andere naar de Wat Pho geweest, hebben een tocht over het water gemaakt en zijn over de marktjes gelopen. Rond 1 uur in de middag hebben we alle vier een dutje gedaan en werden mijn vriend en ik pas om 7 uur in de avond wakker. We zijn toen direct met het andere stel (ze heten overigens Rebecca en Floris) uit eten geweest. Daarna zijn we naar Khao San Rd gegaan en blijven hangen met cocktails en een waterpijp (met fruittabak). De sfeer was geweldig! Dit is wat reizen zo geweldig maakt! Je ontmoet altijd andere reizigers.

Eenmaal in Khao San zijn we over de markt gelopen en naar de Rooftop bar geweest waar ze live music hadden van verschillende rockbandjes. Later op de avond hebben we nog halve liters bier en Garlic bread (mijn foodconfession op reis!) naar binnen gewerkt en ik denk dat we rond 5 uur weer op bed zijn gegaan om de volgende dag om 12 uur weer uit te checken en te brunchen! En nu zit ik achter de computer, met een enorm verward ritme!

Het andere stel gaat morgen naar Kanchanaburi en wij pakken vanavond de trein pakken naar Kho Phi Phi.