Ik heb jaren aan spinnen gedaan. Met een lesje spinning verbrand je al gauw 800 calorieën(!) per les. Ik wil het weer gaan oppakken als ik wat fitter ben, momenteel heb ik veel last van mijn nek (rsi achtige klachten), waardoor het wat lastiger te doen is. Tot ik me weer wat fitter voel ben ik sowieso om de dag in de sportschool te vinden om cardio en krachttraining te doen. 

Gisteren heb ik mijn cardio routine voor jullie op de foto gezet. Met schaamte, het voelde nogal belachelijk om van elk apparaat en je resultaten een foto te maken, heb ik foto’s voor jullie gemaakt met mijn smartphone. What people do for their blog! De foto’s vielen wel wat oranje uit, dus sommige foto’s heb ik bewerkt met grijze tinten. Je snapt wel dat ik niet met een spiegelreflex in de sportschool ga lopen, dus moeten jullie het doen met deze pics! Overigens doe ik ernaast nog aan de plank pose en longboarden.

De crosstrainer:

Omdat ik niet 30 minuten achter elkaar op 1 apparaat kan trainen (I get bored pretty soon), pak ik er altijd 3, elk 10 minuten.

Het apparaat dat voor mij altijd één van de beste apparaten is en waar ik echt moeite mee heb is de – oh zo zware- crosstrainer met, I rephrase MET elastiek. Zonder elastiek trainen is voor pussy’s, sorry dames. Niet elke sportschool heeft de variant met elastiek, maar die is echt een stuk zwaarder. Op goede dagen doe ik niveau 2, op slechte dagen niveau 1.

Uit de test: 10 minuten crosstrainer niveau 1= 86 calorieën= 1 banaan.

Zittend fietsen

[/lightbox]

Fietsen doe je toch altijd zittend? Ja klopt, maar er is een apparaat waar je “zittend” kunt fietsen. Dan zit je op een stoel met rugleuning en heb je je handen vrij. Voor mij ook erg fijn omdat ik dus last van mijn nek heb. Deze kwam wel slecht uit de calorieën test.

Om in hetzelfde niveau te blijven: 10 minuten zittend fietsen niveau 1= 48 calorieën= 2 mueslirepen.

Traplopen

[/lightbox]

Ik heb weken naar dit apparaat gekeken voordat ik het uitprobeerde. Serieus, als je zelf in een flat woont dan weet je hoe zwaar traplopen is!

10 minuten traplopen, niveau 2, 36 verdiepingen= 77 calorieën = 1 glas cola.

Ik vind het altijd fijn om de calorieën bij te houden om een idee te krijgen van wat ik verbrand heb. Een patatje is bijvoorbeeld 160 calorieën (exclusief saus). Om die te verbranden moet ik sowieso meer dan 20 minuten traplopen. Dus mocht je jezelf straffen na een bakkie friet, kies je apparaten wisely! Overigens maakt het zeker uit welk niveau je kiest!

Wat doe jij om in conditie te blijven?