Wereldreis fotodagboek week 45: bye camplife in Nieuw-Zeeland, hi Sydney!

Zoals beloofd het wekelijkse fotodagboek! En the very first ook al zijn we al 5 maanden op reis :) Maar mocht je ons op Instagram volgen: daar kon je onze stories al vaker voorbij zien komen. Laat vooral weten wat je graag ziet, dan gaan we daar rekening mee houden! Nu natuurlijk de week in foto’s!

De laatste dag in de campervan! We moesten natuurlijk de campervan van binnen schoonmaken en besloten onze laatste dag op een betaalde camping vlakbij Auckland te slapen. Deze camping hoort bij een pub en erna gingen de nodige biertjes er natuurlijk wel in. Boodschappen gaven we weg aan andere reizigers (hoewel we ons afvroegen of het niet gewoon mensen waren die permanent in de campervan wonen) en onze hoed van de Gamescon beurs van Magic The Gathering gaven we ook weg aan kindertjes op de camping. De foldertjes van Nieuw-Zeeland gingen naar Mellisa van de blog Grenzeloos Reizen, waar we diezelfde dag een koffie mee dronken.

Omdat we in de file stonden besloten we direct naar het kantoor van Travellers Autobarn te rijden in plaats van onze spullen eerst bij het hostel af te leveren. We moesten toen zwaar bepakt eerst 20 min. naar het station lopen en na 20 min. met de trein weer 10 min. op supersteile wegen naar het hostel lopen :/

Yay! Daar is het hostel

Yay een normaal bed na 10 weken in de campervan! Wat sliep dat lekker! Zelfs twee aparte bedden :)

In Auckland besloten we nog wat te chillen. Een beetje slenteren, lekker eten en een biertje doen met twee reizigers uit de UK die we steeds tegenkwamen met een campervan van hetzelfde merk (Travellers Autobarn dus ;-))

Goeie ontbijtjes gaan er wel in. Net als het avondeten.

Na tien jaar ben ik terug in Sydney! En de eerste dag viel het me een beetje tegen. Ik voelde niet wat ik toen voelde. De klik was er niet. Maar na een paar dagen voelde ik het weer. Wat een heerlijke stad!

Uiteraard moest ik dezelfde foto als 10 jaar geleden maken.

Before: 2007
After: 2017

Zie je mijn T-shirt hierboven van Peach? De Nintendo collectie van Uniqlo is natuurlijk helemaal mijn ding. Op reis of niet, deze moest ik hebben ;-)

En als gamefreaks moesten we natuurlijk de nodige gamehallen in Sydney bezoeken! In Sydney heb je heel veeeeel gamekasten in Market City.

Nieuwe buurten bezoeken: Newtown

Wij hebben beide de app Untapped en krijgen een badge als we onze bier inchecken op speciale plekken, zoals hieronder (dat was het uitzicht, niet het terras).

Bier op het dakterras

Onze kamer in het hostel is behoorlijk ontploft. We proberen wat spullen weg te doen hehe.

Voor de afwisseling van de stad en omdat ik er 10 jaar geleden niet de kans voor had gekregen gingen we naar de Blue Mountains. Heerlijk om eens ‘n keer niet ergens zelf naar te rijden, maar je gewoon mee te laten nemen met een tour en nieuwe mensen te ontmoeten. Ik ben niet zo van de tours namelijk :) We zagen twee kangaroe gezinnetjes, yay!!