Time flies! Wanneer je dat gespierde lichaam a la Victoria’s Angels wilt kweken. En dan zou ik willen dat de zomer nog even wegblijft, omdat ik nog laang niet klaar ben met mijn Insanity workout. Inmiddels ben ik alweer bezig met de vierde week van de Insanity Workout van Team Beach Body. En nu vond ik het tijd om de pro’s & cons met jullie door te nemen. Want jullie vragen je vast af: Is dat wat?

Officieel was ik 4 mei al begonnen met Insanity, maar omdat ik 15 mei naar Barcelona ging om mezelf daar weer lekker vol te vreten, ben ik erna maar weer opnieuw begonnen. Nu ben ik 3 weken verder, 2 kilo lichter én voel ik me dus ook echt fitter.

 

What’s in it for you?
Je traint vooral je spieren en uithoudingsvermogen. Er zijn verschillende oefeningen waarvan ik me soms afvraag why? De push ups bijvoorbeeld, vind ik ver-schrik-kelijk! Alsof die niet erg genoeg zijn heb je varianten van de moving push ups en push up jacks. De bedoeling van Insanity is vooral dat je een toned body krijgt = gespierd en strak.

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Het is de bedoeling dat jeverschillende workouts gedurende 8 weken herhaald. Dit doe je 6 dagen per week, waar je dus elke dag een andere workout doet. De workouts duren ongeveer 42 minuten per keer in de eerste maand. Over ‘maand 2’ kan ik jullie nog niks vertellen, daar begin ik volgende week pas mee.

 

Can YOU do it?
Als je fulltime werkt of al een sport beoefend dat is het niet aan te raden. Het kost je een uur per dag en daarna ben je echt kapot believe me. Het is alleen aan te raden als je daar andere dingen voor wilt opofferen zoals je social life mocht je fulltime werken. Bovendien moet je echt zelfdiscipline hebben, en wat ruimte om je oefeningen voor de tv uit te kunnen oefenen. Je moet verder goede schoenen en al wat sportervaring hebben, want na 3 weken had ik mijn knieën overbelast ik ging van matig fitnessen naar te intensief (ik doe nu dus rustiger aan).

[lightbox link=”https://lh5.googleusercontent.com/-FtmN7cpvz3g/Ub2zaQ_GXEI/AAAAAAAAJoo/XU5ONojftY4/s670/DSC_0483.jpg”][/lightbox]

Is het een jayj of een najh?
Ik ben 2 kg lichter na 3 weken en nee ik laat die zak chips niet staan dus misschien had ik meer kunnen verliezen? Nou ben ik van me zelf niet enorm zwaar, dus dan vind ik dat acceptabel. Ik ben mezelf pas sinds vorige week gaan opmeten in centimeters, dus daar kan ik nog niks over zeggen. Hierboven op de foto zie je dat ik niet in elke oefening van de fittest ben verbeterd, terwijl ik er wel voor 100% ga.

De push ups zijn beter te doen, ik merk echt verbetering in mijn armspieren (handig voor een surfvakantie ;-) dus. Wil je snel gespierd afvallen en fit worden en heb je er tijd voor dan is het een Jayj. Doe je al een sport en werk je fulltime en heb je klachten dan zeg ik Nayj!

Meer informatie? Kijk ook eens op de website van partner insanity-workout.eu.