Je wintersport voorbereiden. Als ik een actieve vakantie heb geboekt ben ik eerst super euforisch (jaja), maar al gauw zie ik vreselijke beelden voor me. Zoals maatje Abigael en ik altijd grapten dat je na een lange sessie surfen niet als superman op je board sprint, maar al zuchtend als een walvis neerploft op je board. En ja, bij snowboarden denk ik, en dat kan te maken hebben met mijn onervarenheid – most likely – aan vreselijke lanceringen in sleepliften, geen energie meer hebben om op te staan, faceplants en andere horrorscenario’s. Maar hey, ik heb er vooral ontzettend zin in! Het is veel vallen, opstaan en vraagt om wat doorzettingsvermogen, maar als je mij en de boardchicks of the months moet geloven: het is fantastisch! En nu die voorbereiding (vooral een note aan mezelf);

Note to self:

  • Een broek die je kont er iets minder dik uit laat zien?
  • Een helm, onderscheid de newbies van de ervaren boarders, check!
  • Een snowboardjas met ruimte bij je taille, anders ben je weer uren bezig met opstaan (voor je gevoel dan hè
  • Een skibril waarmee je fatsoenlijk zicht hebt, ik heb het gevoel dat ik juist minder zie. Tsja, weer een excuus als ik faceplants maak, ja die verrekte bril! Uhu..
  • Zonnebrandcrème, want een huidskleurige zonnebril rond je ogen is niet sexy.
  • Snowboardkleding dat ademt: temperaturen in de bergen kunnen van sweaty zo omslaan naar koud. Een extra laag kleding dat uit kan kan dus geen kwaad.
  • Handschoenen met vijf vingers. Want die mittens met twee vingers, daar krijg ik mijn bindingen niet mee los. Als je gewend bent om de hele dag op snowboardschoenen te lopen dan vind ik het wel heel lekker om de rest van de dag op de James Bond-ish Moonboots door te brengen. Dat staat zo leuk onder je jeans (ja het gaat er heus wel om hoe je eruit ziet!)