Mijn laatste bestemming in Australie was Sydney. De planning was om 1,5 week in Sydney te verblijven, aangezien ik vanaf Sydney naar Hong Kong moest vliegen.
Omdat ik Brisbane niet zo leuk vond (dit kon ook komen door het feit dat Christien en ik na 3 maanden Azie heel erg moesten wennen en bijkomen van een dag vliegen), had ik eigenlijk weinig zin in Sydney. Ik had het idee dat het 1 pot nat zou zijn: “weer een grote stad”. Maar dit bleek totaal niet het geval te zijn! De sfeer die in Sydney hangt sprak mij direct aan. Ik kan het niet beschrijven, maar het was direct ‘mijn’ stad. Eenmaal in ons hostel waren Chris en ik dan ook aangenaam verrasd. In Brisbane hadden we best een verrot hostel. Het personeel was heel erg ongeinteresseerd, je moest overal apart nog voor betalen, zoals dekens, servies e.d. en alles draaide om party party, waar wij absoluut weinig trek in hadden na zo’n lange reis. Maar Het hostel (Wake Up) in Sydney daarentegen was erg leuk! Het zag er heel luxe uit, met een grote ruimte waar je kon internetten, een supergrote tv waar je kon hangen, een grote bali en een restaurant in de kelder. De muziek was relaxed, dus we voelden ons direct ‘thuis’.
Ook al beviel ‘Wake Up’ ons erg goed, we besloten de volgende ochtend wel te verhuizen naar een ander hostel (meer in het centrum), Xbase (4 nachten voor de prijs van 3). De rest van de dagen zijn we in XBase Backpackers gebleven, uitgezonderd ons weekendbezoek aan Bondi beach.

In Sydney zijn we onder andere naar een opera voorstelling in het operahouse geweest. Het operahouse is inderdaad erg mooi om te zien, vooral in de avond vanaf de haven. Chrizz en ik waren nog nooit naar een operavoorstelling geweest, dus we waren benieuwd. We zijn naar de ‘Barber of Seville’ geweest op aanraden van Desiree en een meisje van de Rock Tour. De voorstelling was zelfs grappig (kan dat bij opera? Ja bij deze wel ;)).
Verder wouden Chrizz en ik persee in Oz naar een rugbywedstrijd, no mather how expensive. Dus we zijn naar een wedstrijd tussen Nieuw Zeeland en Australie geweest. We snapten de regels alleen niet, maar dat leerden we daar maar ter plekke ;). Verder wisten we niet voor wie we moesten zijn en dat hebben we maar bepaald aan de hand van het grootste gejuich bij een doelpunt (Nieuw Zeeland dus ;))

Ons eerste (en laatste samen :s) weekend zijn we naar Bondi Beach verhuisd. Dit is het , of een van de bekende stranden, van Sydney. Hier hebben we Craig en Zoe ontmoet, die we kennen  van de The Rock Tour. Het is een geweldige plek. Het heeft een beetje iets weg van vakantie. Je kan lekker aan het strand zitten of de bekende ‘Bondi 2 Coogi walk’ doen. Dan loop je van het ene strand naar het andere langs de rotsen en de zee (echt een aanrader!). Verder zie je overal in de zee allemaal surfdudes een golfje meepikken.

Eenmaal weer in het centrum van Sydney wisten we niet zo goed meer wat we moesten doen, omdat we het belangrijkste van Sydney al wel hadden gezien. Dan krijg je van die dagdutjes in de botanische tuin :P of urenlang kletsen in het MacCafe onder het genot van een capuccino of toch maar weer naar het operhouse kijken en duizend foto’s maken :P.

De laatste dag samen hebben we Christien haar verjaardag gevierd in de sushi trein en diverse kroegjes. Sinds Sydney ben ik dus ook verslaafd aan sushi rolls :P.