Deze blogposts zijn van origine op evey.aroundtheglobe.nl geplaatst en verplaatst naar lonedrifters.nl

Het is een beetje laat,  ik ben vandaag inmiddels al 2 weken in Nederland, maar ik ben nog niet uitgeschreven op mijn blog. Daarom nog het laatste verslag van het korte weekend naar Hong Kong en de terugreis naar Nederland:

Zaterdag 11 augustus hebben Chrizz en ik, na 4,5 maand met elkaar gereisd te hebben, dan toch afscheid van elkaar moeten nemen.  Dat was best wel een droevig moment, maar natuurlijk is het geen definitieve afscheid.

Ik had helemaal geen zin om naar huis te gaan, dus ik zat daar maar een beetje verdwaasd in het transfer busje. Eenmaal aangekomen op het internationale vliegveld van Sydney was ik ruim op tijd en dus ook snel aan de beurt bij het inchecken. Omdat ik normaal gesproken 27 september naar Nederland zou gaan vliegen heb ik in Sydney nog het een en ander moeten regelen voor het wijzigen van mijn ticket. In de hoop dat alles goed was gegaan stond ik daar bij de incheckbali.. en ja je raad het nooit! Natuurlijk had het reisbureau een stomme fout gemaakt! Op het ticket stond de juiste tijd, namelijk 10.45 a.m. maar het vluchtnummer was die van 2 p.m. En toen bleek dus dat ik eigenlijk om 2 p.m. hoorde te vliegen.. ofwel ruim 5 uur later! En aangezien de vlucht van 11 uur al vol zat zat er niks anders op voor mij dan te wachten, aldus de grondstewardess. Mijn enige optie was om naar de klantenservice te gaan en te vragen wat zij voor mij konden doen. Met tranen in mijn ogen, van woede en een klein beetje verdriet, want ik kon echt niet later aankomen in Hong Kong omdat het vinden van een hotel dan nog lastiger zou worden, liep ik naar de klantenservice. Met mijn liefste blik keek ik de man heel zielig aan en zei ik dat ik eigenlijk om 11 uur moest vliegen en dat de mensjes van het reisbureau een fout hadden gemaakt… nou ja om een lang verhaal kort te maken: de man was in een goede bui, ik deed zelfs mee met een dom grapje die hij eerder maakte, en ik mocht dus om 11 uur vliegen :). Dus een paar uur later zat ik lekker Spiderman 3 te kijken in het vliegtuig op weg naar Hong Kong.

Op een gegeven moment kwam ik in gesprek met een man naast mij uit Taiwan omdat hij zag dat ik in mijn Lonely Planet van Hong Kong zat te lezen en hij wel eerder in Hong Kong was geweest, mocht ik advies nodig hebben. Hij vertelde mij dat er een tyfoon was geweest en dat het zeer waarschijnlijk zou regenen. Teleurgesteld en denkende aan mijn poncho die ik had weggegooid in Sydney stapte ik uit het vliegtuig. Gelukkig werd ik al weer blij van het gezicht van Jenny, die mij stond op te wachten op het vliegveld, enigzins geshockeerd door mijn backpackers-oufit en grote backpack op mijn rug =P. Gelukkig had ik na die avond al wat meer zin om naar Nederland te gaan, doordat ik een vertrouwd gezicht uit Nederland had gezien en gesproken. Jenny en ik zijn toen nog uit eten geweest en ze heeft mij haar lievelingsijs laten proeven, alleen in Hong Kong te verkrijgen helaas, maar uberheerlijk! Haar tante heeft mij de volgende dag laten weten dat Jenny altijd dit ijs wil eten als ze in Hong Kong is. Haar tante sprak ik dus de volgende dag onder dim summen in het kader van Jenny’s verjaardag. Dit was een grappig moment, want de hele familie was aanwezig en die heb ik nog nooit eerder ontmoet. Ik moest van alles proeven en mijn buikje was nog voor de rest van de dag gevuld.

Samen met Chino, een jongen uit Nederland, heeft Jenny mij een rondleiding gegeven door Hong Kong. We hebben gewinkeld, gewinkeld en veel gewinkeld haha. Ik heb onder andere de hoogste roltrap van Hong Kong gezien, de ladies market, en nog meer winkeltjes dus. Later hebben we Doron ontmoet, een nederlandse jongen die dus sinds een jaar in Hong Kong werkt. Na gekletst te hebben in een Thais restaurant moest Doron ons weer verlaten en zijn we naar Victoria Peak gegaan. Met een heel steil treintje ga je dan omhoog en vele roltrappen later (wat is dat toch met die roltrappen in Hong Kong?!) stonden we boven op Victoria Peak. Het was het mooiste uitzicht op Hong Kong Island dat je je kon bedenken .. het was ontzettend mistig en je zag dus echt helemaal niks! Er stond nog een bord met foto’s van hoe de Victoria Peak er dus uitzag zonder mist … helaas niet voor mij weggelegd =( Gelukkig was het uitzicht beneden bij de Ferry van Hong Kong Island naar Kowloon ook erg mooi, dus ik vond het niet zo heel erg.

Na een ontzettende zware dag zijn we uit elkaar gegaan en ben ik met pijnlijke voeten naar bed gegaan. Helaas moest ik na 3 uur al weer uit bed en ’s nachts de taxi pakken naar het vliegveld. Dacht ik daar lekker te kunnen eten en mijn laatste geld uit te geven, was het vliegveld nog niet open… maar goed wat wil je ook om half 6 in de ochtend. En ik maar denken dat het een 24h city was! :S. Anyway kreeg ik gelukkig ontbijt in het vliegtuig!

En na 6 uur vliegen kwam ik erachter dat de jongen naast mij een Nederlandse jongen was :P. Hadden we gewoon in het engels zitten praten tegen elkaar.. gelukkig geen lange gesprekken. Dus toen bleek dat mijn tv in het vliegtuig stuk was hebben we maar 6 uur lang zitten kletsen over stomme dingen en zijn we aan de bier en whisky gegaan in de hoop in slaap te kunnen vallen :P. Maar helaas, dat werkte alleen maar averechts. Omdat hij naar Dusseldorf vloog vanaf London en ik direct naar Amsterdam moesten we daar helaas afscheid nemen. In London Heathrow bleek ik ook nog eens 1,5 uur vertraging te hebben en toen werd ik echt chagarijnig en probeerde ik nog tevergeefs te slapen op de bank. Als je al 12 uur onderweg bent, slechts 3 uur hebt geslapen en maar 1 uur vliegen van Amsterdam verwijderd bent dan wil je toch echt wel naar huis! De vlucht naar Amsterdam duurde dan ook eeuwen! En de bagage kwam natuurlijk ook veel later aan dan ik gewend ben op andere vliegvelden. En toen ik naar buiten liep stonden Mam, Ben en Monique mij op te wachten achter een hek waarop stond: ‘Welcome back in the Netherlands”