Sorry Sorry, het heeft even geduurd voor ik de review én winactie kon plaatsen (na jullie lekker te hebben gemaakt op instagram en facebook). Momenteel heb ik een overbelaste nek en schouders door mijn computerwerk en kan (en wil) ik niet zo vaak na werktijd achter mijn eigen computer zitten. Ik doe nu veel aan Pilates, strekoefeningen, zie de fysio iets vaker en ik volg ook een mindfulness cursus in case stress de oorzaak is. Hopelijk hebben jullie een beetje geduld. Alles lijkt ook een klein beetje fout te gaan met de blog. De styling kan soms wat gek zijn, de Bloglovin feed deed het niet en dat heb ik hopelijk nu opgelost. Er was een plugin die ervoor zorgde dat mijn <head> tag dubbel op de blog terecht kwam en de feed het dus niet deed. Niet dat jullie dat begrijpen haha, maar ik dacht ik noem het even. Ik voel me een slechte vriendin. Ik probeer elke week iets te plaatsen, maar voor nu kan ik niets beloven sow sorry.

Om het goed te maken heb ik wel een leuke winactie! Na mijn vakantie in Frankrijk lagen er twee exemplaren van  het boek ‘Surf Café Living‘ op de deurmat. Na zo’n surfreisje vind ik het heerlijk om nog na te kunnen bladeren in de surf lifestyle (OK, dan wel in iemand anders zijn / haar leven). De auteurs van het boek, het stelletje Jane en Myles Lamberth wonen aan de Westkust van Ierland en zijn de eigenaren van het café ‘Shells’ in het plaatsje Strandhill. Ze houden van de zee, surfen en eten. Inmiddels hebben ze nu hun tweede boek ‘Surf Café Living‘ uitgebracht. Jane en Myles Lamberth leven hun droom. En die droom hebben ze in een boek vastgelegd.

Het eerste boek ‘The Surf Café Cook Book‘ richt zich meer op hun café en eten. In het boek vind je met name info over het vinden van verse ingrediënten, koken en bakken. Het tweede boek focust zich meer op hun lifestyle, hun huis en interieur, DIY projecten en natuurlijk nog steeds op eten.

Boek met recept Spiced nuts

Boek Surf Café Living

Het boek

Het eerste hoofdstuk – Our House – staat in het teken van wonen. Jane en Myles geven je een spy in hun woning. Ze leggen uit waarom ze voor welke materialen hebben gekozen. Niet alleen de keuze voor het interieur, ook de mensen die hebben meegewerkt aan het huis lijken uit een droom te komen, zoals een voormalig surfer die als architect heeft mee gedacht. Jane en Myles zijn gewend aan het buitenleven en aan het warme Californië. Ze wilden daarom zoveel mogelijk het buitenleven omarmen ondanks dat ze in het koude West Ierland wonen. Met een buiten douche heb je prachtig uitzicht over de ruige Ierse zee.

De gezelligheid van hun Surf Lifestyle komt in het boek sterk naar voren. Kampvuurtjes met vrienden, surfen in Halloween outfit, zelf verse ingrediënten verbouwen of maken, do it yourself projecten, hun vrienden en natuurlijk het eten.

Het recepten ‘deel’ is opgedeeld in vier seizoenen. Van yoga brekkies (muesli met fruit), salades glutenvrije raspberry en kokos muffins tot aan herfstige pompoensoep en winterse koffie en warme chocolademelk. Tussen de gerechten door komt het leven van de twee naar voren. Kippen, levensquotes, verhalen over andere mooie dingen die een rol in hun leven spelen en veel mooie plaatjes.

Het boek staat vol met inspirerende tips en geeft je ideeen om je leven makkelijker te maken, verser te eten en te genieten.

Goed nieuws, je kunt het boek nu ook winnen!
» Laat in een reactie achter wat voor jou de surflifestyle is.